Annemarie  Coachingpraktijk The Power Inside

Yoga in Heemskerk - The Power Inside

Annemarie - HSP Coach & Yogadocent

Ik ben Annemarie de Blois, HSP coach en eigenaar van Coachingpraktijk The Power Inside. Daarnaast ben ik nu ook Yogadocent in mijn eigen praktijk, maar ook bij Yogaschool de blauwe Vlinder

Ik had een fijne kindertijd. Ik mocht er zijn, zowel thuis als op school. Ik kreeg wat ik nodig had (op psychisch vlak). Op school zagen ze ook dat ik meer uitdaging nodig had. Er was ook veel ruimte voor creatieve expressie. Ik deed aan sport. Ik had veel vriendjes en vriendinnetjes en kwam ook op voor de minder bedeelde kinderen uit de klas. Ik denk nog vaak terug aan die tijd. Ik was een blij kind.

Later ben ik wel regelmatig tegen mijn gevoeligheid aangelopen. Ik heb keuzes leren maken en heb hulp gezocht als ik dat nodig had. Ik heb geboft als slim, hoogsensitief kind om op te groeien in een omgeving waar ik erkend werd, en waarin ik mezelf erkende. Dat gun ik iedereen.

Coaching - Yoga in Heemskerk

Nu kan het zo zijn dat je zelf niet zulke goede ervaringen hebt gehad. Is dit voor jou het geval? Ervaar je je hoogsensitiviteit niet als kracht maar als last? Ik wil je graag d.m.v. coaching je op weg helpen naar een positief gevoel en de kracht in jezelf, zodat je goed in het leven kan staan en gebruik kunt maken van je bijzondere kracht. Yoga in Heemskerk.

Ik weet dat het moeilijk is voor hoogsensitieve mensen om om hulp te vragen. Je voelt je vaak teveel, niet serieus genomen of je durft het niet. Maar wacht niet te lang! Zorg goed voor jezelf! Als je goed in je vel zit, kun je ook meer voor anderen betekenen. En dat wil je toch altijd zo graag?

Yin Yoga docent

Juist voor HSP’s die altijd het gevoel hebben dat hun hoofd niet stil staat, heeft Yin Yoga een rustgevend en meditatief effect. Je bent met je lichaam bezig, je verblijft langere tijd in een houding en daardoor heb je de focus niet op je hoofd.

Je bent dan in het moment, in je lichaam, in de ruimte en in je gevoel.

Bindweefsel bestaat voor meer dan 90 procent uit water. Water dat stroomt door het lichaam, door het bindweefsel. En water kan ‘bevriezen’…ook op lichaamstemperatuur.

Als ik zo om me heen kijk in mijn praktijk dan hebben veel cliënten ergens last van lichamelijke klachten én zijn vaak snel overprikkeld. Door Yin Yoga te beoefenen, leer je om rust te creëren in je hoofd en kunnen lichamelijke klachten sterk verminderen of helemaal verdwijnen. Het ‘ijs’ gaat smelten en het water gaat weer stromen.

Ik kan in de praktijk Yin Yoga houdingen met je oefenen die ervoor zorgen dat je minder stress gaat ervaren, in zowel je lichaam als in je hoofd. Dit kan ervoor zorgen dat je sneller in je kracht komt en je beter gaat voelen en beter gaat functioneren….en meer rust gaat ervaren!

Thema - Retreat

Elke maand op een vrijdag van 13-17 uur organiseer ik een thema - retreat met elke keer een ander thema. De thema - retreat wordt afgesloten met een Yogales van Marcel Smit van HighZenseYoga. Er kunnen maximaal 10 deelnemers deelnemen zodat iedereen persoonlijke aandacht kan krijgen.