Marcel spiritueel oprichter van Yoga in Heemskerk

HighZense Yoga - Yoga in Heemskerk

Marcel Smit - HighZenseYoga

Marcel is yogadocent en oprichter van Yoga in Heemskerk en HighZenseYoga. Zijn yogareis is een aantal jaren geleden in Heemskerk gestart. Door zijn hooggevoeligheid en stress in zijn lichaam besloot hij om diverse vormen van stress release yoga te volgen. De lessen hadden allen één ding gemeen, het voelde als thuiskomen bij zichzelf.

HighZenseYoga

"De naam HighZenseYoga is ontstaan uit het feit dat ik hoogsensitief ben. In het Engels is dat High Sensative Person (HSP). Het was voor mij dan ook een logische keuze om daarbij de woorden High en Sensative te combineren tot "HighZenseYoga."

Opleiding
Na de Yin Yoga opleiding heeft Marcel ook een Yoga Nidra opleiding gevolgd, welke naadloos aansluit bij de Yin en een extra verdieping in yoga met zich meebrengt. Twee jaar geleden zag Marcel zich zelf niet als yogadocent op de mat, want hij deed de opleiding in de eerste instantie puur voor zichzelf om verder te kunnen groeien.

Docent
Inmiddels sta hij als docent op de mat en komt steeds dichter bij zichzelf en zijn missie. Lesgeven geeft hem energie. Zijn hoog gevoeligheid is hierin zijn kracht. De verstilling, de verbinding met zichzelf, de rust en het vinden van kalmte in hoofd en lichaam. Dat is precies waar yoga over gaat. Precies dat wil hij graag doorgeven aan anderen.

Yoga in Heemskerk
Ook organiseert Marcel samen met Annemarie van Coachingpraktijk The Power Inside, yoga en HSP retreats waarin yoga en hooggevoelig op een ontspannen en liefdevolle samen komen.

Het idee van Yoga in Heemskerk is ontstaan uit vanuit een verlangen van Marcel. Een spirituele pagina in de IJmond om spirituele mensen samen te brengen. Een plek waar ruimte is voor spiritualiteit, liefde, passie, verbinding en ondernemen. Laten zien wie zij zijn en waar hun passie en spiritualisme ligt. Yoga is zijn spiritualiteit. Yoga gaat over verbinden met de spiritualiteit in jezelf en jezelf op spiritueel niveau ontdekken en ontwikkelen. Yoga in Heemskerk.